Laivalla lahden ylitse

Yhteistyö

Matkasimme Ruotsiin milläs muullakaan kuin niin tutulla ja turvallisella Silja Linen yölaivalla.
Olen paljon reissannut vanhempieni kanssa pienenä ja pääosin matkustettiin juurikin yölaivalla lahden yli Ruotsin puolelle.

Matkustaminen yöllä laivan keinuttaessa on niin helppoa ja tällöin itse matkustamiseen ei tuhraannu yhtä päivää lomasta vaan aamulla maissa on jo hyvissä ajoin.
Lisäksi pitkä aika laivalla vilkkaan taaperon kanssa ilman hytti mahdollisuutta ei houkutellut.
Menomatkan menimme Baltic Princessillä, perhehytit olivat valitettavasti ehtineet menomatkalta loppua joten mummo majoittui Pinjan kanssa toiseen hyttiin ja me toiseen.
Lähdimme iltapäivästä ajelemaan Turkua kohti ja keräsimme hyvin iltaan nälkää laivan Buffettia odotellessa.
Illallisbuffet laivalla oli varmasti laivamatkojemme kohokohta!
Niin paljon kaikkea ihanaa ruokaa ja herkkuja, jopa meidän nirso Pinja söi niin paljon, että mahaan sattui eikä halunnut santsata enää edes jäätelöä. :)

Takaisin tulimme Galaxylla ja saimme perhehytin joka oli muutoin samanlainen kuin perus ikkunalliset hytit mutta kaksi hyttiä oli yhdistetty yhdeksi hytiksi väliovella.
Todella hyvä ratkaisu koska pystyimme jättämään lapset mummon kanssa nukkumaan ja haimme vielä tuliaiset Tax-Free myymälästä sekä kävimme kaksin syömässä miehen kanssa.

Aamupalat vastasivat laivalla parempaa hotellitason aamiaista, tosin ennen kukonlaulua herättyämme ja kiireessä jotain syödessämme sekä lapsille jotain murusta kerätessämme emme aamiaisesta kovin pitkän kaavan mukaan päässeet nauttimaan.
Yksi miinuspuoli näin aamun torkkujille tässä yölaivassa onkin jäätävän aikainen herätys aamulla ja koska autolla liikumme niin autokannellekkin pitäisi ehtiä hyvissä ajoin.

Harmillisesti emme laivojen ohjelmasta päässeet nauttimaan, leikkihuoneet ja Muumi-tapaamiset jäivät lapsilla välistä aikaisten herätysten vuoksi.
Laivamatkat olivat meille pääosin helppoa siirtymistä unten mailla lahden ylitse.
Tullaan varmasti jatkossakin suosimaan yölaivaa reittimatkoilla mutta joskus kyllä voisi testata sen päivälaivankin ja tutustua paremmin laivan tapahtumiin matkan aikana.

*Matkasta saatu alennusta yhteistyössä Silja Linen kanssa

4 kommenttia

1. Ettekö pelänneer noro virusta ?
    Nyt kun on lukenu et ainakin kahdelta laivalta on sitä löytynyt.
    Me emme uskaltaisi lähteä ollenkaan laivalle jos olisi jotain noroa ihan missä vain.

Meillä olikin juuri viime viikonloppuna noro kylässä, taisi isompi saada koulusta viimeisenä päivinä ja toi kotiin sitten, huh kun oli taas heikko olo kaikilla pari päivää :/

VastaaPoista
  2. Varmasti ihana reissu ja niin kivat kuvat.
    Osallistu kastehelmi kakkuvadin arvontaan mun blogissa.

3. Kuulostaa mukavalta reissulta. Ja sen noron saa varmasti yhtälailla niin maaltakin kuin mereltä :D

VastaaPoista
  4. Minäkin olen matkustanut paljon täältä Ruotsista Suomeen, ja yölaivalla säästää tosi kätevästi paljon matkustamisaikaa :)